Zo maak je jouw website succesvol

0
618

Iedereen heeft wel eens een website bezocht die hij binnen no-time weer weg klikte. Wanneer pagina’s enorm langzaam laden, je overspoeld wordt met hinderlijke pop-ups of de tekst simpelweg niet goed leesbaar is, dan is de huidige consument al snel vertrokken. En dat is het makkelijke van het internet, je hebt binnen de kortste keren een goed werkende website gevonden met dezelfde informatie. Wist je dat er wel 1,7 miljard websites zijn? Het is dan ook niet gek dat je er een keer één tegenkomt die gewoon niet werkt. Maar als je een webshop hebt, dan is het helemaal van belang om te zorgen dat alles goed werkt. Je wilt natuurlijk dat bezoekers vaker terugkomen op jouw website. Hoe maak je jouw website of online shop succesvol?

Content, e-mail en social media

Het is voor jouw website van belang om een goede balans te vinden tussen verschillende bronnen en te begrijpen waar jouw verkeer vandaan komt. Je verkeer komt altijd uit verschillende bronnen, zoals content, e-mail en social media. Waarom is dit belangrijk?  Als je weet je welke advertentie of mailing het beste jouw doelgroep aantrekt, kun je dit herhalen. Daarnaast weet je beter wat er speelt onder jouw doelgroep. Publiceer bijvoorbeeld een artikel waarmee je de bezoeker zou kunnen helpen. Dit laat meteen jouw expertise over het onderwerp zien. Gebruik dit dan weer als content voor de nieuwsbrief die je per e-mail verstuurd of je wekelijkse social media bericht.

B2B

Heb jij nu een B2B ecommerce platform, dan zou een investering in een hiervoor ontwikkelde software jouw bedrijf tot een groot succes kunnen maken. Met een web portal kunnen jouw zakelijke klanten hun eigen bestelomgeving inzien, waar zij ook zonder ingewikkeld gedoe een nieuwe bestelling kunnen plaatsen. In de portal zien de klanten de productprijzen volgens de gemaakte afspraken. Daarnaast kun je met zo’n portal het assortiment afbakenen, autorisaties instellen en klantspecifieke informatie tonen. In de ontwikkelde software kun je verschillende portals van klanten aansturen vanuit een centrale omgeving. Wedden dat jouw B2B webshop uitgroeit tot groot succes?

Meten is weten

Voor iedere webshop is het belangrijk de cijfers te analyseren zodat verbeterpunten kunnen worden opgesteld. Om te weten wat zich op jouw site afspeelt, kun je met Google Analytics inzicht krijgen in verschillende overzichten. Ook heb je programma’s waarmee in real-time kunt zien wat er op de website gebeurt. Erg handig om fouten op de sporen en customer journeys in te zien zodat je deze kunt aanpassen en optimaliseren.