Wat te doen na een ontruiming van een bedrijfspand

0
782

Calamiteiten kunnen zich altijd en overal voordoen, en het beschermen van de veiligheid en het leven van mensen is een topprioriteit in het geval van een ramp. De eerste beslissing bij een calamiteit op de werkplek is of het personeel in het gebouw moet blijven of dat het gebouw moet worden geëvacueerd. De meeste bedrijven richten zich sterk op crises binnenshuis, zoals branden, of wat te doen als een gewapende persoon gewelddadig dreigt te worden. Gevaren in het gebouw, van brand tot giftige chemicaliën, vereisen onmiddellijke ontruiming van het bedrijfspand. Alleen een duidelijk omschreven en goed gecoördineerd ontruimingsplan zorgt ervoor dat tijdens een crisis het hoofd koel blijft en dat medewerkers veilig het gebouw kunnen verlaten. Elke benadering van evacuatieplannen moet resulteren in een personeelsbezetting en beoordeling van al het personeel na implementatie. Evacuatieplannen zijn om verschillende redenen belangrijk. Om de veiligheid van medewerkers in deze tijden te waarborgen, is het van belang dat er zorgvuldig wordt omgegaan met de ontruiming van een bedrijfspand.

Onderhouds- en herstelwerkzaamheden 

Onderhoud is een belangrijke factor in de kwaliteitsborging en bepaalt in sommige gevallen het succes van een bedrijf op lange termijn. Slecht onderhouden resources kunnen instabiliteit veroorzaken en de productie geheel of gedeeltelijk onderbreken. Defecte machines of complete storingen kunnen voor de meeste bedrijven een kostbaar proces worden. In het geval van een storing stijgen de arbeidskosten per eenheid na verloop van tijd totdat de machines weer normaal worden. Voordat de machines weer normaal werken, zijn er onverwachte kosten om de problemen op te lossen, waaronder extra kosten voor reparatiefaciliteiten, technici/reparatiepersoneel, preventieve onderhoudsinspecties en vervangende onderdelen. Dit zijn enkele voorbeelden van wat een bedrijf in de loop van de tijd kan verwachten als er geen betrouwbare onderhoudsbeheeroplossing is – zelfs voor bedrijven met nieuwe machines in hun productie. Onderhouds- en herstelwerkzaamheden worden uitgevoerd door middel van reparatie, gedeeltelijke vervanging en volledige vervanging. Het onderhoudsbeleid heeft de volgende betekenis: Het onderhoudsbeleid zorgt ervoor dat de apparaten altijd in een operationele en betrouwbare staat verkeren. Dit zorgt ervoor dat het bedrijf kan inspelen op plotselinge veranderingen in de vraag. Dit zorgt er eveneens voor dat de apparaten altijd zijn gekalibreerd om producten van hoge kwaliteit en concurrentievoordelen te bieden. Dat zorgt ervoor dat er geen plotselinge en frequente storingen zijn en vermindert de productie van defecte producten, wat er weer voor zorgt  dat er geen grote storingen zijn. Dit heeft als gevolg dat bedrijven die de JIT-filosofie volgen geen aandelen of marktaandeel verliezen, en dat de kosten altijd onder controle zijn. Verwelkom jouw medewerkers terug op kantoor met open en veilige armen.