Puikvoorelkaar.nl

Dat is goed voor elkaar

Tips voor het beginnen van een eigen bedrijf

Het klinkt fantastisch toch? Voor jezelf beginnen met een bedrijf waar je compleet achter staat. Niet meer voor een baas werken want je bent zelf de baas. Hoe geweldig dat ook klinkt, het vereist wel enige voorbereiding. 

Denk hierbij aan het inschrijven bij de Kamer van Koophandel (KvK), een kantoor, winkel of ander soort bedrijfslocatie huren, een afvalmanagement proces opzetten en nog veel meer. In deze blog geef ik een aantal tips voor het beginnen van een eigen bedrijf.

Het administratieve werk

Om te beginnen zul je jouw bedrijf bij de Kamer van Koophandel moeten inschrijven. Dit is vlot gedaan en kost niet veel. Zodra je dat hebt gedaan heb je technisch gezien al een bedrijf! Daarnaast is het verstandig om te kijken welke licenties je nodig hebt om jouw bedrijf te runnen. Dan kun je dat het beste zo snel mogelijk regelen, zo voorkom je onverwachte boetes. 

Verder geef ik als tip om binnen je netwerk rond te vragen naar bepaalde locaties om te huren voor je bedrijf. Wie weet vind je op deze manier een goedkoop en gunstig gelegen huurpand. Zodra je het huurcontract getekend hebt is het verstandig om dit ook weer door te geven aan de KvK, zo is jouw bedrijfsadres kloppend. 

Als laatste administratieve tip wil ik meegeven om, zodra je het huurpand rond hebt, de internetverbinding en een zakelijk mobiel abonnement te regelen. Zo kun je meteen van start zodra je het pand in kan.

De handen uit de mouwen

Zodra je alle administratieve taken hebt uitgevoerd kun je even rustig ademhalen. Toch zijn er nog een aantal dingen die je moet regelen om volledig up and running te zijn met je nieuwe bedrijf. Zodra je het bedrijfspand in kunt is het tijd om dit te decoreren. Afhankelijk van je bedrijf zijn er een aantal materialen en apparaten nodig om je bedrijf te laten functioneren. Om het even simpel te houden geef ik een aantal tips voor een kantoor, dat heeft bijna ieder bedrijf wel nodig. 

Om je kantoor een beetje knap en simpel in te richten raad ik aan om even langs de IKEA te rijden. Je kunt hier voor een lage inkoopprijs een aantal meubels halen en vervolgens zelf in elkaar zetten. Doordat je de meubels nog in de doos meeneemt heeft het weinig ruimte in de auto of bestelbusje nodig. Dat scheelt weer en kun je meer meenemen. 

Zorg ervoor dat je op z’n minst een bureau en drie stoelen meeneemt. Een bureaustoel voor jezelf en twee stoelen voor eventueel gasten. Daarnaast kun je nog wat leuke schilderijen ophangen en een koffietafeltje neerzetten. Richt het vooral zo in zodat jij en eventueel klanten zich er prettig bij voelen. Wat vaak vergeten wordt bij het inrichten van een kantoor is een restafval container zodat al het geproduceerde afval netjes weggegooid kan worden. Dan blijft jouw nieuwe bedrijf wel zo netjes, dat is fijn! Ik wens je heel veel succes met je eigen bedrijf!

 

Similar Articles

Populair

Slimme tips voor betere aankopen

Het is een van de grotere frustraties die we kunnen hebben, wanneer we iets kopen en het product niet is wat we ervan verwacht...

Privé shortlease

Het aanschaffen van een auto is een grote investering en net een uitgaven wat je zo maar even doet. Je spaart er lang voor...

De voordelen van een tweedehandsauto

Je bent klaar met je studie, en hebt een eerste startersfunctie gevonden. Heel erg fijn aangezien je dan voor het eerst een aardig salaris...